Tanulói feladatok

A világtengerről szóló tankönyvi szöveg feldolgozása

A szöveg elolvasása után a válaszolj a kérdésekre, oldd meg a feladatokat!

1.a. Húzd alá a szövegben a számadatokat!

1.b. Jelöld ugyanolyan színnel az adatot és azt a fogalmat, amihez kapcsolódik!

2. Készíts egy fogalmi térképet a világtenger tagolódásáról a következő fogalmak felhasználásával: világtenger, óceán, tenger, beltenger, peremtenger! (Megjegyzés: nehezítés, ha nincsenek megadva fogalmak, hanem a szöveg alapján kell elkészíteni a tanulóknak)

3. Mit gondolsz, miből erednek a következő elnevezések: világtenger, beltenger, peremtenger, ezrelék?

4. Készíts összehasonlító táblázatot a tenger és az óceán tulajdonságairól a következő szempontok alapján: kiterjedése, mélysége, sótartalma, önálló medence, önálló áramlásrendszer! (Megjegyzés: nehezítés, ha nincsenek szempontok megadva)

5. Csoportosítsd a következő tulajdonságokat aszerint, hogy a beltengerre vagy a peremtengerre jellemző! 

A légkör felépítése

Végezd el a légkörrel kapcsolatos feladatokat!

1.Fordítsd le magyarra a következő kifejezéseket: atmoszféra, troposzféra, sztratoszféra, mezoszféra, termoszféra!

2.Készíts egy gondolattérképet, amely a légkör szerepét, jelentőségét mutatja be!

3. Készíts egy posztert a légkör szerkezetének bemutatására! A poszteren csak feliratok, képek, ábrák legyenek, hosszú szöveges információkat ne tartalmazzon!

4.Modellezd egyszerű, hétköznapi eszközök segítségével az üvegházhatás jelenségét!

5. Helyezd el a feliratokat és a szélrendszerek irányát jelölő nyilakat az ábrán! Kattints a jelölőkre, hogy lásd, milyen elemekből tudsz válogatni!

Folyókkal kapcsolatos ismeretek

Végezd el a következő, folyókkal kapcsolatos feladatokat!

1.Válassz öt európai folyót és keresd meg azokat az atlaszodban Európa domborzati térképén! Döntsd el, hogy milyen típusú torkolatuk van! Keresd meg ezeket a folyókat következő körvonalas térképen és jelöld a torkolatnál annak típusát a jellemző forma berajzolásával!

2. Írj egy verset a folyók gazdasági hasznosításáról, az ember életében betöltött szerepükről!

3.Modellezd a folyók három szakaszjellegét egyszerű, hétköznapi eszközök segítségével!

4. Olvasd el a következő szöveget! Keresd ki a szövegből, hogy az egyes személyek mivel járultak hozzá a Tisza szabályozásához! Foglald táblázatba az információkat!

5. Párosítsd a fogalmakat a hozzájuk tartozó információval vagy képpel!
© 2018 Worlds Collide. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el