Kompetenciafejlesztés

Az itt található feladatok eredetileg a 

Kompetenciafejlesztő feladattár a földrajz tanítás-tanuláshoz 

(ELTE TTK FFI - EKE OFI, Budapest, 2019) című kötetében jelentek meg.

A feladatok a kiemelt képekre kattintva érhetők el részletesen.

Tudj meg többet a talajról! 

Feladat helye a tananyagrendszerben: 9. évfolyam. A Föld mint kőzetbolygó szerkezete és folyamatai - A talaj vagy 10. évfolyam. Globális kihívások - a fenntarthatóság kérdőjelei 

Tartalmi kulcsfogalmak: talajdegradáció, talajerózió, talaj védelme, defláció, károk, emberi szerep 

Fejlesztendő kompetenciaterületek: információhasználati képesség; szociális (társas) kompetencia; természettudományos és technikai kompetencia; hatékony tanulás; társadalmi részvétel és felelősségvállalás; médiakompetencia 

Feladat célja: a talajjal kapcsolatban tanultak elmélyítése, a talajdegradáció fogalmának megismerése; a tanulók felismerjék az ember szerepét és felelősségét a talajerózióban; lássák az okok és a következmények kapcsolatát, valamint a hatások mérséklésének lehetőségeit

Franciaország Fakebook profilja

Feladat helye a tananyagrendszerben: 8. évfolyam. Atlanti- és Mediterrán-Európa földrajza - Franciaország földrajza 

Tartalmi kulcsfogalmak: tengerentúli megye, frankofón ország, mezőgazdaság, francia konyha, ipar, űrkutatás, turizmus, TGV

Fejlesztendő kompetenciaterületek: digitális kommunikáció; digitális kompetencia; természettudományos és technikai kompetencia, szociális kompetencia, médiakompetencia; információhasználati képesség, kreatív alkotás és önkifejezés, interkulturális kompetencia

Feladat célja: a tanulók megismerjék Franciaország általános természet- és társadalomföldrajzi jellemzőit, híres mezőgazdasági termékeit, iparát, turisztikai látványosságait; gyakorolják a blogbejegyzés és a kommentelés szabályait.

Módszer: Fakebook-profil szerkesztése

Online tárlattal az arab világban

Feladat helye a tananyagrendszerben: 10. évfolyam. Európán kívüli kontinensek földrajza - Arab világ

Tartalmi kulcsfogalmak: az arab világ történelme, mezőgazdaság, kultúra, írás, vallás, gasztronómia, kőolaj, ipar

Fejlesztendő kompetenciaterületek: digitális kompetencia; interkulturális kompetencia; szociális (társas) kompetencia; hatékony tanulás; információhasználati képesség

Feladat célja: a tanulók megismerjenek távoli kultúrákat, ami által nyitottabbá és elfogadóbbá válhatnak; a közös feladatmegoldással a szociális kompetenciák erősítése; a kommunikációs készség fejlesztése.

Módszer: online tárlatvezetés 

Földtörténeti korok a mi médiánkban

Feladat helye a tananyagrendszerben: 9. évfolyam. A Föld mint kőzetbolygó szerkezete és folyamatai - Földtörténet

Tartalmi kulcsfogalmak: földtörténet, kormeghatározás, fosszília, ősidő, előidő, óidő, középidő, újidő

Fejlesztendő kompetenciaterületek: médiakompetencia; digitális kompetencia; kreatív alkotás és önkifejezés; szociális (társas) kompetencia; információhasználati képesség; hatékony nyelvi kommunikáció; hatékony tanulás; gondolkodási képesség

Feladat célja: a tanulók rendszerbe szedve megismerjék a földtörténet fő eseményeit; legyenek képesek médiatermék előállítására együttműködve egymással.

Módszer: kreatív média

IKT-val a kikötőövezetben

Feladat helye a tananyagrendszerben: 8. évfolyam. Észak- és Mediterrán-Európa földrajza - Dél-Európa

Tartalmi kulcsfogalmak: kikötőövezet, üdülőövezet, kikötői iparágak, kikötői szolgáltatások

Fejlesztendő kompetenciaterületek: digitális kompetencia; kreatív alkotás és önkifejezés; szociális kompetencia; médiakompetencia; gondolkodási képesség; hatékony nyelvi kommunikáció

Feladat célja: a tanulók ismerjék meg a kikötőövezet fogalmát, jelentőségét, a hozzá kapcsolódó tevékenységeket, szolgáltatásokat, iparágakat.

Módszer: digitális információszerzés és feldolgozás 

A kiemelt kép forrása.

Kérdezz az övezetességről!

Feladat helye a tananyagrendszerben: 9. évfolyam. A földrajzi övezetesség - A földrajzi övek jellemzői

Tartalmi kulcsfogalmak: földrajzi övezet, öv, terület, éghajlat, vízjárás, természetes növényzet, évszakok, talaj, felszínformálás

Fejlesztendő kompetenciaterületek: médiakompetencia; kreatív alkotás és önkifejezés; digitális kompetencia; hatékony nyelvi kommunikáció; szociális kompetencia 

Feladat célja: a földrajzi övezetesség rendszeréről tanultak elmélyítése és a földrajzi övezetek jellemzőinek összegzése.

Módszer: interjú- és kollázskészítés 

© 2018 Worlds Collide. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el