
Tanulói feladatok
A világtengerről szóló tankönyvi szöveg feldolgozása
A szöveg elolvasása után a válaszolj a kérdésekre, oldd meg a feladatokat!

1.a. Húzd alá a szövegben a számadatokat!
1.b. Jelöld ugyanolyan színnel az adatot és azt a fogalmat, amihez kapcsolódik!
2. Készíts egy fogalmi térképet a világtenger tagolódásáról a következő fogalmak felhasználásával: világtenger, óceán, tenger, beltenger, peremtenger! (Megjegyzés: nehezítés, ha nincsenek megadva fogalmak, hanem a szöveg alapján kell elkészíteni a tanulóknak)
3. Mit gondolsz, miből erednek a következő elnevezések: világtenger, beltenger, peremtenger, ezrelék?
4. Készíts összehasonlító táblázatot a tenger és az óceán tulajdonságairól a következő szempontok alapján: kiterjedése, mélysége, sótartalma, önálló medence, önálló áramlásrendszer! (Megjegyzés: nehezítés, ha nincsenek szempontok megadva)
5. Csoportosítsd a következő tulajdonságokat aszerint, hogy a beltengerre vagy a peremtengerre jellemző!
A légkör felépítése
Végezd el a légkörrel kapcsolatos feladatokat!
1.Fordítsd le magyarra a következő kifejezéseket: atmoszféra, troposzféra, sztratoszféra, mezoszféra, termoszféra!
2.Készíts egy gondolattérképet, amely a légkör szerepét, jelentőségét mutatja be!
3. Készíts egy posztert a légkör szerkezetének bemutatására! A poszteren csak feliratok, képek, ábrák legyenek, hosszú szöveges információkat ne tartalmazzon!
4.Modellezd egyszerű, hétköznapi eszközök segítségével az üvegházhatás jelenségét!
5. Helyezd el a feliratokat és a szélrendszerek irányát jelölő nyilakat az ábrán! Kattints a jelölőkre, hogy lásd, milyen elemekből tudsz válogatni!Folyókkal kapcsolatos ismeretek
Végezd el a következő, folyókkal kapcsolatos feladatokat!
1.Válassz öt európai folyót és keresd meg azokat az atlaszodban Európa domborzati térképén! Döntsd el, hogy milyen típusú torkolatuk van! Keresd meg ezeket a folyókat következő körvonalas térképen és jelöld a torkolatnál annak típusát a jellemző forma berajzolásával!
2. Írj egy verset a folyók gazdasági hasznosításáról, az ember életében betöltött szerepükről!
3.Modellezd a folyók három szakaszjellegét egyszerű, hétköznapi eszközök segítségével!
4. Olvasd el a következő szöveget! Keresd ki a szövegből, hogy az egyes személyek mivel járultak hozzá a Tisza szabályozásához! Foglald táblázatba az információkat!
